Posledné príspevky

Posledné komentáre

  • Pozdravuje Ťa tvoj dedo Filomén. Dobre ši povedal synku.
    Filomén
    Dec 11, 2019

Značky blogu

Wishlist

Žiadne produkty

Môj wishlist

Zorientujte sa na trhu.
Zorientujte sa na trhu.
Matrachello Admin
Jan 22, 2020

Veľa postelí, veľa matracov. Ako sa zorientovať v tom množstve? Prečítajte si náš krátky príspevok.

 

V roku 2013, keď sme vyvinuli naše prvé kolekcie postelí, bolo na slovenskom trhu pramálo čalúnených postelí, o boxspringových posteliach sa takmer nevedelo. Asi najväčšmi spopulárnila kontinentálne postele firma Hästens - svetový výrobca špičkových prírodných postelí.

V tom čase sme sa intuitívne rozhodli postupne vypracovať širokú kolekciu postelí pre konkrétneho zákazníka a konkrétny interiér a rozhodli sme sa vytiahnuť také vzorkovniky látok, ktoré boli takpovediac tabu. 

Málokto o nás vie, že sa venujeme veľkoobchodu poťahových látok už 20 rokov, konkrétne naša rodinná - sesterská firma Gabatex, ktorú čalúnnici i výrobcovia nábytku registrujú ako dodávateľa prémiových látok.

"Sedeli" sme teda na parádnych kolekciách látok a pustili sa do práce. Ďalším našim smerovaním boli vysoké čela. V tých rokoch by ste márne hľadali postele s vysokými čelami, preto sme vyvinuli ďalšie kolekcie, ktorých čelá majú dominantné postavenie vo Vašej spálni.

 

 AKO SA ZORIENTOVAŤ NA TRHU PRI KÚPE POSTELE

 

a) SPÁLŇOVĚ ŠTÚDIO - špecializovaná predajňa

b) NÁBYTKOVÁ PREDAJŇA 

c) PODOMOVÝ PREDAJ  

 

Samozrejme, v spálňovom štúdiu by ste mali obdržať kumulované informácie o posteliach, matracoch, roštoch a zdravom spánku. O tom, aký matrac a pre koho, aký rošt pre daný matrac a v ideálnom prípade aj informácie o skúsenostiach zákazníkov s produktami firmy. 

Najrozšírenejším predajom je však predaj postelí a matracov prostredníctvom nábytkových firiem, ktoré sa primárne špecializujú na mnohé nábytkové segmenty - svoju energiu, čas a investície do rozvoja musia preto prerozdelovať na mnohé strany, čo je následne cititeľné v zmysle obmedzeného balíka informácií i referencií.

Podomový predaj je najmenej rozvinutý, výsledkom takéhoto obchodu je často-krát zákazník, ktorý následne odhaľuje, ako draho kúpil niečo obyčajné, prezentované ako vesmírny zázrak.

 

CENY

Cenová politika mnohých predajcov postelí a matracov je štandardná. Rozdelili by sme to takto:

a) NAJNIŽŠIE CENY - jedná sa o predajcov, ktorý lákajú zákazníkov na nízku cenu a zľavy ( e-shopy, nábytkové siete, spálňové štúdiá ...)

b) KONTROVERZNÁ STREDNÁ CESTA - predajcovia, ktorí sú jednou nohou v zľavách a druhou v luxusnom tovare. Predajcovia, ktorí sa napojili na overenú fintu prilákať na zľavy a limitované edície. 

c) CENA JE LEN JEDNA Z VECÍ - sem patria predajcovia, ktorí svoju prácu nevykonávajú primárne pre zisk, ale jednoducho preto, že ich baví. Je to cítiť hlavne v tom, že zákazník vníma ich hlbšie preniknutie do svojej témy a akúsi komplexnosť a rovnováhu všetkých frontov ich práce.  

d) LUXUSNÝ TOVAR - ak vylúčime veľmi rozšírený trend, pomenovať všetko luxusným, sem patria firmy, ktoré intuitívne dotiahli luxus nielen ako argument pre obhajobu materiálov a následne cien, ale aj do tých najmenších detailov svojej práce, kedy je za luxus považované je aj to, keď sa Vám niekto naplno venuje, odborne aj intuitívne.

e) NAJVYŠŠIE CENY - paradoxne, najdrahší matrac som spoznal vtedy, keď mi jeden môj známy opisoval luxusný matrac za 1100 €, vo vnútri boli 2 druhy PUR pien, tvrdšia a mäkšia. Takéto matrace stoja bežne 150-250 €. 

 

ZÁVEROM

Radi by sme na záver tohto príspevku povedali, že bez výnimky fandíme všetkým účastníkom predaja postelí a matracov.  Či ide o predajcov, ktorí musia predať alebo o predajcov s najdrahším tovarom. 

 

Všetko dobré, všetkým a všade.

Pridajte svoj komentár

check Produkt bol pridaný na porovnanie.